Zoeken
  • Greetje Van den Eede

Blijf ademen! Volg de app

Bijgewerkt: mrt 31

Een kinderwens proberen te realiseren veroorzaakt vaak heel wat stress. En die stress kan je missen, want stress verlaagt de vruchtbaarheid….Een vicieuze cirkel. Hoe pak je die stress en je angsten aan?

Mindfulness kan helpen, maar ook hartcoherentie heeft een bewezen effect.

Methode: adem 3 x per dag 3 - 5 minuten op een bepaald ritme, dat je kan volgen via de gratis apps voor de smartphone (6 ademhalingen per minuut).

Praktisch, efficiënt en haalbaar voor iedereen. In enkele ziekenhuizen werkt men al met deze wetenschappelijk onderbouwde aanpak.

Met een app op je smartphone wordt dit bewust ademen een makkie! Volg het balletje met je ademhaling: omhoog = adem in, omlaag = adem uit, tot het signaal de sessie stopt (jouw keuze: 3 of 5 minuten). Na een tijdje zal het steeds beter gaan. Een zeer eenvoudige techniek om in slechts 3 weken tijd minder stress te ervaren. Onthou ‘365’: - je doet het 3 X per dag (bij het ontbijt of ochtendtoilet, voor het middageten en voor het avondeten) - 6 ademhalingen per minuut (door het balletje te volgen) - 5 minuten per keer. Succes! Nog meer over stress hanteringstechnieken in 'Vruchtbaarder dan je denkt'


https://biofeedbacktraining.be/


12 keer bekeken

© 2018 De Natuurbalans • Privacybeleid  •  

Sparrenweg 19 • 3140 Keerbergen • 0471 / 60 60 10 • denatuurbalans@telenet.be  •  www.natuurbalans.be